heero

کلمات کلیدی

راهنمای ثبت نام کنکور 98 در سایت سنجش

زمان ورود به سامانه سجا 98 چگونه باید مدرسه انتخاب کنیم؟

سجا

شرایط ثبت نام مدارس شاهد تهران 98-99

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

راهنمای مشاهده نتایج مدارس شاهد 98-99

سایت ثبت نام مدارس شاهد تهران

سامانه سجا

سایت سجا

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 98

مشاهده نتایج دانشگاه آزاد بدون کنکور

مشاوره تحصیلی

زمان ثبت نام کنکور ۹۸

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 97-98

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج

سایت سجا 98

ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا

مدارس شاهد سجا

مدارس شاهد

سجا شاهد

شرایط پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99

پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98-99 به چه معناست ؟

راهنمای جامع ثبت نام مدارس شاهد 98-99

زمان ثبت نام مدارس شاهد 98 تمامی مقاطع مشخص شد

ثبت نام حضوری دانشگاه آزاد بدون کنکور

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98 درخت دانش

رشته های بدون کنکور آزاد تهران شمال

راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج مدارس شاهد اول ابتدایی 98-99

  • ۰
  • ۰

تکمیل ظرفیت


تکمیل ظرفیت

 

هرساله به دلیل آن که برخی از داوطلبان کنکور در مرحله انتخاب رشته دچار مشکل شده اند و یا از انتخاب رشته خود راضی نبودند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری  انجام می شود که این فرصتی است که داوطلبان بار دیگر به منظور تصحیح ، تصمیم به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری96 می گیرند. حائز اهمیت است که آن دسته از داوطلبانی که انتخاب رشته موفق داشته اند هم می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 شرکت کنند.همچنین برخی از داوطلبان  که در دانشگاه پذیرفته شده اند اما از دانشگاه و رشته خود رضایت ندارند نیز می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور 96 شرکت کنند و لازم به ذکر است که اگر تکمیل ظرفیت شما پذیرفته نشد مشکلی پیش نخواهد آمد و داوطلبان می توانند در رشته پذیرفته شده خود تحصیل کنند. تکمیل ظرفیت  سراسری 96 برای آنهایی که در رشته تجربی آزمون داده اند جالب توجه نبود اما برای داوطلبان رشته هایتکمیل ظرفیت کنکور  انسانی ، هنر ، زبان و ریاضی به دلیل تنوع در رشته های معرفی شده خبر بسیار خوبی بوده است.

 

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶

 

زمان دقیق اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ هنوز در سایت سازمان سنجش اعلام نشده است اما طبق روال هر ساله در سال ۹۶ هم زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ از تاریخ ۲۳ آبان تا ۲۶ ادامه خواهد داشت و با ارائه لیست رشته محل ها به سازمان سنجش  داوطلبان می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ شرکت نمایند و پس از انتخاب رشته در صورت قبولی در نوبت بهمن ماه وارد دانشگاه شوند و تحصیل خود را آغاز نمایند.

 

شرایط تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

 

1-تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مختص داوطلبانی می باشد که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری شده باشند.

2-قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت به منزله انصراف از دانشگاه قبلی و لغو رشته قبولی قبلی می باشد

3-داوطلبان در صورت قبولی در دوره های روزانه در مرحله تکمیل ظرفیت و انصراف از ثبت نام، از شرکت در کنکور سراسری سال آینده محروم خواهند شد.

4-ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ و ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ جدا از هم می باشد.

5-حتما قبل از اقدام به انتخاب رشته کارنامه سبز کنکور را دریافت نمایید.

 

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

 

برای آشنایی با نحوه استفاده از دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ لازم است بگوییم که دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 شامل شامل رشته ها و اطلاعات دانشگاهی است که قرار است در تکمیل ظرفیت دانشجو بپذیرد. داوطلبان بایستی برای آشنایی بیشتر با لیست رشته محل ها حتما دفترچه را دانلود کنند. لازم به ذکر است که داوطلبان با توجه به اطلاعات دفترچه می توانند از لیست رشته های ارائه شده در گروه های آزمایشی انسانی ، تجربی ، ریاضی ، زبان و هنر اطلاع داشته باشند. لازم به ذکر است که لیست رشته های ارائه شده در دفترچه در هر سال متفاوت می باشد.

 

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۹۶

 

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکورسراسری ۹۶ ابتدا باید سازمان سنجش اطلاعیه مبنی بر انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را اعلام کند.هم زمان دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ منتشر میشود، برای دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری به سایت درخت دانش مراجعه کرده و در سایت درخت دانش دانلود کنید، همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره گرفتن با مشاورین مجرب درخت دانش تماس بگیرید.

در این دفترچه نیز مانند دفترچه انتخاب رشته کنکور هر رشته دارای کد مخصوص خود است، بعد از تعیین لیست مورد نظر خود باید صورت رشته های انتخابی خود را در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۹۶ مشخص کنیم ودر سایت سنجش ثبت کنیم  ودر پایان یک کدرهگیری دریافت کنیم و از آن در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته سراسری ۹۶ استفاده کنیم.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت فرصت خوبی است تا با کسب اطلاعات جدید پیرامون انتخاب رشته به وضعیت تحصیلی خود سروسامان بدهیم ودر دانشگاه ورشته مورد نظر خود قبول شوند.

 

میزان تاثیر سهمیه ها در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶

 

سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 بسیار اهمیت دارد. بطور مثال یکی از داوطلبان که رتبه 45 هزار کنکور داشت ، در یکی از بهترین دانشگاههای دولتی  کشور مشغول درس خواندن است، به همین دلیل سهمیه ایثارگران در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بسیار مهم است و شانس قبولی را تراز پایین را هم افزایش میدهد. اما با توجه به بررسی های انجام شده ، سهمیه بسیج در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 تأثیری ندارد و تنها یک امتیاز در دانشگاه آزاد است.

 

فهرست رشته‌های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

 

این فهرست را می‌توانید از دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 استخراج کنید. تمامی 6 گروه تحصیلی در آن ذکر شده است. بسیاری از رشته‌های پیام نور و غیرانتفاعی که پیش از این در انتخاب رشته کنکور سراسری 96 فقط از کنکور سراسری دانشجو می‌گرفتند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور دانشجو می‌گیرند. دانشگاه فرهنگیان نیز اقدام به ایجاد رشته محل‌های جدید زیادی کرده است.

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، زمان تکمیل ظرفیت کنکور96، شرایط تکمیل ظرفیت سراسری96، وهمچنینبرنامه ریزی تحصیلی کنکور سراسری و...

 

شماره تماس: 9099072943

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh

 

  • ۹۶/۰۸/۲۴
  • بهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی