heero

کلمات کلیدی

راهنمای ثبت نام کنکور 98 در سایت سنجش

زمان ورود به سامانه سجا 98 چگونه باید مدرسه انتخاب کنیم؟

سجا

شرایط ثبت نام مدارس شاهد تهران 98-99

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

راهنمای مشاهده نتایج مدارس شاهد 98-99

سایت ثبت نام مدارس شاهد تهران

سامانه سجا

سایت سجا

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 98

مشاهده نتایج دانشگاه آزاد بدون کنکور

مشاوره تحصیلی

زمان ثبت نام کنکور ۹۸

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 97-98

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج

سایت سجا 98

ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا

مدارس شاهد سجا

مدارس شاهد

سجا شاهد

شرایط پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99

پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98-99 به چه معناست ؟

راهنمای جامع ثبت نام مدارس شاهد 98-99

زمان ثبت نام مدارس شاهد 98 تمامی مقاطع مشخص شد

ثبت نام حضوری دانشگاه آزاد بدون کنکور

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98 درخت دانش

رشته های بدون کنکور آزاد تهران شمال

راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج مدارس شاهد اول ابتدایی 98-99

  • ۰
  • ۰


تیزهوشان را دریابید

از آنجایی که جداسازی مدارس تیزهوشان با بقیه دانش آموزان عادی باعث پیشرفت و ایجاد آثار مثبتی در تیزهوشان می شود، اما در این پست متخصصان درخت دانش لازم می دانند که یک عامل بزرگ و اصلی در بروز رفتارهای غیر عادی و استرس زا را برای والدین و همچنین دانش آموزان تیزهوش روشن سازند تا با ارائه راهکارهایی با این مشکل روبه رو شده و مقاومت خوبی جهت موفقیت از خود نشان دهند.

بزرگترین عامل ناکامی در تیزهوشان

بالا بودن انتظارات و توقعات والدین، معلمان، محیط اجتماعی از دانش آموزان تیزهوش به مرور باعث ظهور ترس و استرس ناخودآگاه در ضمیر دانش آموز شده و این ترس مانعی است بر سر راه این دانش آموزان تا نتوانند مراحل رشد و پیشرفت تحصیلی خود را آنچنان که لازم و طبیعی است طی کنند. شناسایی شدن این افراد در جامعه باعث شده همیشه در فکر رقابت باشند و تلاش بیشتر در زمینه ی انجام تکالیف مدرسه و بالا بردن سطح معلومات خود داشته باشند.  درست است که تمام اینها لازمه موفقیت است، اما باید قبول کرد که دانش آموز تیزهوش ما به محیطی کاملا بدون استرس، فضای آزاد نیاز دارد تا بتواند خلاقیت و ابتکار داشته و خود را شکوفا سازد. منظور از فضای آزاد فضایی است که دانش آموز را در موقعیتی طبیعی مانند استفاده از طبیعت برای سنگ شناسی، یا کشف دریا، کشف جنگل  و ...قرار داد شرایط هنری برای آنها ایجاد کرد تا آنها بتوانند با کاوش، تجزیه و تحلیل، نقد و ارزشیابی و نهایتا تفکری عمیق و واگرا به خلاقیت دست یابند. در این میان علاقه و رغبت دانش آموز حائز اهمیت است قرار نیست همه به هنر علاقه مند باشند هر کدام در یک زمینه خاص توانایی شکوفایی استعدادهایشان را دارند.

عوامل محیطی

هر کدام از عوامل محیطی به نوبه خود تأثیر به سزایی در روند ایجاد فضای استرس زا  دارند. خانواده به عنوان اولین عامل محیطی می تواند برای فرزند خود نقشی مثبت یا منفی داشته باشد. اگر خانواده ها از فرزندانشان توقعاتی بیشتر از توان آنها داشته باشند و مرتبا فرزندانشان را با دیگر آشنایان و دوستان مقایسه کنند و آنها را مجبورکنند تاساعتها در اتاق بمانند و مطالعه کنند مطمننا نباید انتظار شکوفایی استعداد را از آنها داشت. در بعضی والدین حتی در سنین راهنمایی به فرزندان خود اجازه نمی دهند که در محیط خانه هم آزادی عمل داشته باشند و به خاطر اینکه مبادا وسیله ای از وسایل منزل خراب شود یا خانه به هم ریخته و نامرتب شود، اجازه کشف نبوغ را از فرزند خود سلب می کنند. ویژگی خاص دانش آموزان تیزهوش این است که خیلی از آنها دوست دارند حتی به تعمیر وسایل برقی منزل بپردازند و این می تواند باعث رشد و پیشرفت و شکوفایی آنها شود. پس اگر ترس شما به خاطر استفاده از برق و مواردی از این قبیل است در کنارشان بمانید اما هیچوقت انگیزه آنها را سرکوب نکنید. و مانع علایق آنها نشوید. محیط مدرسه و محیط اجتماعی نیز به نوبه خود می تواند در پیشرفت دانش آموزان تیزهوش نقش داشته باشد.در بعضی موارد دانش آموز تیزهوش ما به حدی در محیط اجتماعی و اطرافیان مورد ستایش قرار می گیرد که غرور کاذبی در او شکل گرفته و مانع پیشرفت او می شود. در واقع باید این دانش آموزان را مانند دیگر دانش آموزان در شرایط عادی نگه داشت با این تفاوت که زمینه برای علایق و استعدادهایشان فراهم شود. باید توانایی آشکار ساختن نبوغ و بهترین استفاده از محیط و امکانات در جهت رسیدن به خواسته هایشان را مورد تشویق قرار داد نه صرفا تحصیل در مدرسه تیزهوشان.

پربازدیدترین پستای درخت دانش:

هدایت تحصیلی پایه نهم

ثبت نام مدارس شاهد 97

تیزهوشان نهم 97-98

  منابع و سوالات تیزهوشان نهم ب دهم

 

مشاوره تحصیلی تیزهوشان

علاوه بر فهم کامل مطالب درسی و انجام تکالیف مدرسه، برنامه های خاص و ویژه ای مخصوص این دانش آموزان وجود دارد از جمله مطالعه کتاب های مفید غیر درسی و استفاده از بعضی مکانهای خاص. برای پیشرفت تحصیلی و شکوفایی استعدادهای خود باید برنامه ریزی کرد و تمام برنامه های مفید و لازم را در برنامه خود گنجاند. در راستای این اهداف مشاوران درخت دانش با معرفی کردن منابع درسی تیزهوشان، سوالات آزمون تیزهوشان، نحوه مطالعه کردن مطالب درسی تیزهوشان، نقش خانواده در مطالعه تیزهوشان، نقش تغذیه در برنامه ریزی درسی تیزهوشان و .... در کنار شما دوستان عزیز خواهند بود. برای موفقیت خود در هر مقطع تحصیلی کافی است با مشاوران متخصص درخت دانش در ارتباط باشید تا با راهنمایی و مشاوره شما را در مسیر تحصیلی یاری نمایند.

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh اینستاگرامسامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

موفقیت شما آینده سازان ایران عزیز افتخار ماست.

  • ۹۶/۰۹/۱۴
  • بهی

تیزهوشان را دریابید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی