heero

کلمات کلیدی

راهنمای ثبت نام کنکور 98 در سایت سنجش

زمان ورود به سامانه سجا 98 چگونه باید مدرسه انتخاب کنیم؟

سجا

شرایط ثبت نام مدارس شاهد تهران 98-99

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

راهنمای مشاهده نتایج مدارس شاهد 98-99

سایت ثبت نام مدارس شاهد تهران

سامانه سجا

سایت سجا

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 98

مشاهده نتایج دانشگاه آزاد بدون کنکور

مشاوره تحصیلی

زمان ثبت نام کنکور ۹۸

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 97-98

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج

سایت سجا 98

ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا

مدارس شاهد سجا

مدارس شاهد

سجا شاهد

شرایط پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99

پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98-99 به چه معناست ؟

راهنمای جامع ثبت نام مدارس شاهد 98-99

زمان ثبت نام مدارس شاهد 98 تمامی مقاطع مشخص شد

ثبت نام حضوری دانشگاه آزاد بدون کنکور

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98 درخت دانش

رشته های بدون کنکور آزاد تهران شمال

راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج مدارس شاهد اول ابتدایی 98-99

  • ۰
  • ۰

دوران نقاهت بعد از جراحی بینی ، به اندازه ی آماده شدن برای جراحی بینی و حتی به اندازه ی آنچه که در طول جراحی اتفاق می افتد، مهم است. همان طور که صحبت کردن در مورد انتظاراتتان در نتیجه ی جراحی تاثیر می گذارد، کارهایی که بعد از جراحی بینی انجام می دهید نیز روی نتیجه ی نهایی تاثیر گذارند. برای اینکه بهترین نتیجه را از عمل بینی خود بگیرید، جراح به احتمال زیاد به شما توصیه خواهد کرد که از انجام کارهای زیر پرهیز نمایید.

سوراخ کردن بینی

سوراخ کردن یا پیرسینگ بینی و کاشت نگین یا حلقه بر روی آن این روزها مد شده که ظاهر جذابی هم دارد. بیشتر مشاغل هم این ظاهر را از افراد می پذیرند. اما جراحان توصیه میکنند که از انجام پیرسینگ بینی تا چند ماه بعد از جراحی بینی خودداری کنید و توجه ویژه ای به بهبود صحیح بینی خود داشته باشید. بیشتر فروشگاه های زیورآلات پیرسینگ یا مراکز انجام آن، اطلاعات و توضیحی درباره ی آن به شما می دهند اما شما سعی کنید همه سوالاتتان را از جراحتان بپرسید.

خم و راست شدن و کش و قوس بدن

همه ی جراحان ورزش کردن و دیگر فعالیت های سنگین را برای حدود یک ماه بعد از جراحی بینی قدغن می کنند. اما ممکن است بعضی حرکات ملایم و آرام مثل خم شدن، بلند کردن اجسام سبک و حتی کشش عضلات صورت نیز در طول هفته ی اول بعد از جراحی مضر باشند.

بعد از جراحی، اغلب توصیه می شود که سر خود را بالا نگاه دارید. این کار باعث می شود خون جمع شده در بینی به پایین حرکت کند و در نتیجه، ورم و کبودی صورت و بینی کاهش یابد. وقتی سر خود را به جلو خم می کنید، خون به سمت سر، صورت و بینی رفته و باعث افزایش ورم می شود. برای اینکه در طول دوران نقاهت خم نشوید، هرآنچه که نیاز دارید در دسترس و اطراف خود بگذارید. اگر می خواهید چیزی را از زمین یا یک کشو و یا قفسه در پایین بردارید، در حالی که سرتان را بالا گرفته اید زانوهایتان را خم کنید و به آرامی خودتان را به پایین بکشید.

همچنین، از بلند کردن چیزهای سنگین مثل کودک نوپا یا یک جعبه کتاب در طول هفته ی بعد از جراحی بینی خودداری کنید. بلند کردن اشیاء سنگین باعث افزایش فشار خون می شود که آن هم به نوبه ی خود، خطر خونریزی را بالا می برد. از یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید که طی ماه اول پس از جراحی، اشیاء اینچنینی را برایتان بلند کنند.

جراحی بینی برای ورزشکاران

فین کردن

فین کردن هم یکی از مواردی است که نباید آن را در هفته های اول پس از جراحی انجام داد. بافت های بینی در طول سه هفته ی اول پس از جراحی به شدت حساس هستند و فین کردن شدید و مکرر منجر به تحریک بافت ها می گردد. تا حد امکان سعی کنید که در طول نقاهت از راه دهان نفس بکشید. اما هنگام عطسه چه باید کرد؟ سعی کنید در زمان عطسه کردن دهان خود را باز نگاه دارید. با انجام این کار، فشار کمتری نسبت به زمانی که دهان بسته است، به بینی وارد می شود.

دوش گرفتن بعد از جراحی بینی

شاید به نظر چندش آور بیاید، اما منظور ما این نیست که کلا به حمام نروید؛ فقط مراقب باشید که گچ بینی خیس نشود. دوش گرفتن مطمئنا آن را خیس می کند. گچ تا زمانی که روی بینی شماست باید خشک باشد که این مدت زیاد نیست و بعد از ۵ روز از روی بینی برداشته می شود. اما تا یک هفته نباید صورت خود را بشویید. البته شما می توانید از دستمال مرطوب برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید و حتما بعد از آن بینی را خشک نمایید.

شنا

تا زمانی که جراح به شما اجازه نداده، باید شنا یا حتی رفتن داخل استخر را کنار بگذارید. این پرهیز معمولا دو ماه یا کمی بیشتر طول می کشد. شنا کردن تنها یک ورزش نیست. شما با شنا کردن در معرض آب کلردار یا شور قرار می گیرید که زخم های در حال بهبود یا راه های تنفسی ظریف بینی را تحریک می کند. علاوه بر این ها، شنا کردن به بینی فشار وارد می کند که در اینصورت، احتمالا نتیجه ی جراحی شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

تمیز کردن بینی با گوش پاک کن

بینی به طور طبیعی در دو روز اول بعد از جراحی بینی خونریزی خواهد داشت. بعلاوه، در دو هفته ی اول آبریزش بینی شدید و متعاقبا بینی پر از مخاط می شود. بهتر است که داخل بینی را با گوش پاک کن یا دستمال کاغذی تمیز نکنید. جراح دستورالعمل هایی برای مراقبت های بعد از جراحی به شما خواهد داد و خواهد گفت که در این مواقع چه کنید.

مصرف الکل

جراح یک سری دستورات پزشکی را برای قبل از عمل به شما می دهد که بعد از جراحی و تا زمان بهبودی کامل بینی نیز باید آنها را انجام دهید. یکی از این دستورات، عدم مصرف نوشیدنی های الکلی است. شما باید به شدت از این توصیه تبعیت کنید زیرا اگر الکل به همراه برخی داروهای تجویز شده توسط دکتر مصرف شود، می تواند آثار بسیار مخربی را بر روی بدن بگذارد. علاوه بر آن، الکل خون را رقیق کرده و منجر به خونریزی شدید می شود. پس بهتر است در دو هفته ی بعد از جراحی، از مصرف الکل خودداری کنید.

کاری که شما باید انجام دهید این است که بدن خود را با آب هیدراته نگاه دارید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید. نوشیدن آب فراوان را به شکل یک عادت برای خود درآورید و حتی پس از بهبودی کامل نیز به آن ادامه دهید. در اینصورت، تاثیر شگفت انگیز آن را بر روی سلامتی خود مشاهده خواهید کرد.

سیگار کشیدن

به احتمال زیاد دکتر به شما خواهد گفت که چند هفته قبل از عمل بینی، کشیدن سیگار و قلیان را ترک کنید. اگر نمی توانید برای همیشه آن را کنار بگذارید، باید حداقل تا چند هفته بعد از جراحی بینی به نکشیدن آنها ادامه دهید. نیکوتین موجود در تنباکو رگ های خونی را منقبض و کوچک تر و جریان خون را کندتر می کند. در چنین شرایطی، زخم ها مشخص تر می شوند و به عبارت دیگر، روند بهبودی شما متوقف می گردد.

زدن عینک و پوشیدن انواع خاصی از پیراهن ها

با بینی خود طوری رفتار کنید که انگار یک تخم مرغ شکننده است. یعنی اجسام سنگین روی آن قرار ندهید و از برخوردهای تصادفی در روزهای اول جلوگیری کنید. زدن عینک در اوایل دوره ی نقاهت می تواند برای بینی مضر باشد. اگر عینکی هستید، برای بهبودی بینایی تان در هفته های اول بعد از عمل بینی، گزینه های محدود و کمی در اختیار خواهید داشت. در صورت امکان، سعی کنید تماس چشمی با دیگران نداشته باشید. اگر برایتان میسر نیست، می توانید از لنزهای طبی استفاده کنید تا فشاری به پل بینی وارد نشود.

زمانی که بینی تازه عمل شده ی شما در حال بهبود یافتن است، پوشیدن تی شرت و پلیور از قسمت سر می تواند اثرات بدی روی بینی داشته باشد. ممکن است یقیه ی پیراهن به بینی فشار وارد نماید. سعی کنید در ماه های اول بعد از جراحی بینی پیراهن های دکمه یا زیپ دار بپوشید.

جویدن زیاد

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما خودداری از جویدن زیاد به بهبود شما کمک می کند. بهتر است غذاهایی بخورید که نیاز به جویدن فراوان نداشته باشند. مثلا مدتی بعد از جراحی بینی به جای جوجه، ماهی بخورید. این امر سبب می شود شما غذاهایی بخورید که قبلا حتی آنها را امتحان نکرده اید.

حتما غذاهای سالم بخورید تا روند بهبودی سریع تر شود. برای نخوردن غذا بهانه نیاورید زیرا بعضی ازداروهایی که پزشک تجویز کرده باید با وعده ی غذایی مصرف شوند.

قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب

بعد از جراحی بینی و برداشتن گچ آن، باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا از بینی جدید در برابر اشعه های آفتاب محافظت کند. بینی جدید شما حساس است و اگر در مقابل تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد، ممکن است تغییر رنگ دائمی بدهد.

مقایسه کردن نتیجه ی جراحی خود با بینی دیگران

باور کنید که همه ی ما به طور طبیعی با بینی منحصر به فرد و متفاوتی متولد می شویم. پس بینی شما بعد از جراحی هم عینا شبیه بینی کس دیگری نخواهد شد. یک جراح عالی رتبه می داند که هدف از عمل بینی، ایجاد یک بینی کامل و بی نقص و یا کپی کردن بینی بازیگر مورد علاقه ی شما نیست، بلکه هدف آنست که بینی شما متناسب و در توازن با دیگر اجزای صورت تان شود. بنابراین، نتیجه ی عمل خود را با دیگران مقایسه نکنید.

حتما در جلسه ی مشاوره با دکتر خود درمورد انتظارات واقعی تان از عمل صحبت کنید و به توصیه های دکتر گوش دهید. یک جراح بینی خوب قبل از عمل به شما توضیح می دهد که بینی تان چگونه خواهد شد و چه تغییراتی امکان پذیر است.

قضاوت زود هنگام درمورد نتیجه ی عمل

در روزهای اول، ممکن است به دلیل آثار مواد بیهوشی و زخم های روی بینی، از آن دلزده شوید. اما زود قضاوت نکنید و بر اساس آن تصمیم نگیرید. اجازه دهید تا کبودی و تورم بطور کامل از بین بروند، سپس می توانید بگویید که نتیجه ی جراحی خوب بوده یا نه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی