heero

کلمات کلیدی

راهنمای ثبت نام کنکور 98 در سایت سنجش

زمان ورود به سامانه سجا 98 چگونه باید مدرسه انتخاب کنیم؟

سجا

شرایط ثبت نام مدارس شاهد تهران 98-99

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

راهنمای مشاهده نتایج مدارس شاهد 98-99

سایت ثبت نام مدارس شاهد تهران

سامانه سجا

سایت سجا

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 98

مشاهده نتایج دانشگاه آزاد بدون کنکور

مشاوره تحصیلی

زمان ثبت نام کنکور ۹۸

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 97-98

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج

سایت سجا 98

ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا

مدارس شاهد سجا

مدارس شاهد

سجا شاهد

شرایط پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99

پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98-99 به چه معناست ؟

راهنمای جامع ثبت نام مدارس شاهد 98-99

زمان ثبت نام مدارس شاهد 98 تمامی مقاطع مشخص شد

ثبت نام حضوری دانشگاه آزاد بدون کنکور

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98 درخت دانش

رشته های بدون کنکور آزاد تهران شمال

راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج مدارس شاهد اول ابتدایی 98-99

  • ۰
  • ۰

سرفه، یکی از مکانیسم های دفاعی طبیعی بدن و واکنش به تحریک پوشش داخلی بینی، گلو، تارهای صوتی یا ریه هاست. سرفه های آلرژیک (سرفه کردن بر اثر یک ماده ی حساسیت زا) عمده ترین نوع سرفه ها هستند. این مقاله به ما می گوید که آلرژی و حساسیت چگونه باعث سرفه کردن می شود و راه های درمان و جلوگیری از آن چیست.

دلایل سرفه های آلرژیک

آلرژی و حساسیت های گوناگونی هستند که می توانند باعث سرفه کردن بشوند و علت اصلی آن را باید در تغییر سبک زندگی و شهری شدن محیط زیست خود بدانیم. آلرژی به دلایل مختلفی که در هر لحظه در اطراف ما وجود دارد، ایجاد می شود، مثل:

  • گرد و غبار موجود در خانه
  • استنشاق گرد و غبار و مواد حساسیت زا در محل کار
  • بعضی از غذاهایی که می خوریم، به خصوص مواد غذایی ترش مزه و تند
  • آلودگی

از کجا بدانم که سرفه هایم به دلیل حساسیت فصلی است؟

تشخیص علت سرفه دشوار است و سرفه های مکرر یا سرفه هایی که شما را نگران می کند باید توسط پزشکتان بررسی شود. اگر علائم دیگر حساسیت فصلی را نیز دارید، پس به احتمال زیاد سرفه های شما هم به دلیل همان حساسیت فصلی است.

سرفه های ناشی از حساسیت فصلی ممکن است خشک و همراه با احساس خارش در گلو یا مخاطی باشند. سرفه های خشک بر اثر تحریک گلو به وسیله ی گرده های موجود در هوا ایجاد می شوند و سرفه های مخاطی در نتیجه ی تشکیل مخاط در پشت گلو به وجود می آیند.

درمان سرفه های آلرژیک

اگرچه اکثر افراد سعی می کنند تا با داروهای خانگی سرفه های خود را درمان کنند، اما توصیه می کنیم برای اینکار حتما به پزشک مراجعه کنید تا از بیماری هایی مانند برونشیت، آسم و سایر بیماری های تنفسی جلوگیری شود.

علائم درمانی، یکی از روش های درمان غیرمستقیم آلرژی است و به معنی درمان علائمی مثل آبریزش بینی یا سرفه های خشک و مخاطی می باشد. درمان های ضد حساسیت نیز روش دیگر مقابله با حساسیت و عواقب آن هستند. در این روش، شما باید آنچه را که به آن حساسیت دارید تشخیص دهید و نسبت به واکسینه شدن در برابر آن، اقدام نمایید.

درمان های خانگی

سرفه های آلرژیک به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته می شود که می تواند دوباره عود کند و سه روز تا سه هفته به طول می انجامد. وقتی در معرض مواد حساسیت زا مثل گرده، غبار، کپک و شوره ی موی حیوانات خانگی  قرار می گیرید،  بدن سعی می کند از طریق سرفه کردن از آنها خلاص شود. با این حال، سرفه های مکرر می تواند فعالیت های روزانه ی شما را به تعویق بیندازد و یا حتی اجازه ندهد شب بخوابید و استراحت کنید. درمان های خانگی می تواند داروهای تجویز شده توسط پزشک برای سرفه های آلرژیک شما را کامل تر کند. در این مقاله تعدادی از درمان های خانگی برای سرفه های آلرژیک را مرور می کنیم.

عسل سرفه های شما را آرام می کند

عسل طبیعی سرکوبگر سرفه است. این شفای خانگی همچنین گلو را روان می کند و همین امر، گلودرد ناشی از سرفه ی مداوم را تسکین می بخشد. هر زمان که سرفه کردن هایتان شروع شد، چند قاشق چای خوری عسل میل کنید تا تسکین بیابد. اگر طعم عسل طبیعی را دوست ندارید، آن را با یک فنجای چای یا آبلیمو مخلوط کنید.

مریم گلی: فراتر از یک ادویه

دوای سرفه های آلرژیک شما شاید در کابینت ادویه ها باشد. مریم گلی یک داروی سنتی است که برای کاهش التهاب، به خصوص در نواحی گلو و دهان مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه می تواند از طریق کاهش ورم در راه هوا به درمان سرفه ی آلرژیک کمک کند. علاوه بر برگ های خشک و تازه ی آن، مریم گلی را می توان به صورت شربت مکمل در بازار پیدا کرد. با این حال، هیچ اطلاعات علمی مبنی بر تسکین مستقیم سرفه های آلرژیک به وسیله ی مریم گلی وجود ندارد؛ بعلاوه، سازمان غذا و دارو هم هشدار داده است که مصرف مکمل های این گیاه می تواند علائم آلرژی و التهاب مرتبط با آن را تشدید کند. خوردن زیاد برگ مریم گلی هم ممکن است منجر به استفراغ، آسیب به کلیه و افزایش ضربان قلب شود.

سرفه های آلرژیک خود را زنجبیلی درمان کنید!

زنجبیل یا زنجفیل هم در پخت و پز کاربرد بسیاری دارد و هم یک داروی شرقی است. در ابتدا، این گیاه برای درمان عفونت ها به کار می رفت؛ ریشه ی زنجبیل تازه خاصیت ضدگرفتگی دارد و می تواند مخاطی که منجر به سرفه می شود را برطرف نماید. علاوه بر اینها، زنجبیل به عنوان یک آنتی هیستامین و ماده ی ضدحساسیت عمل و علائم آلرژی را که باعث سرفه می شوند، متوقف می کند. اگر زنجبیل را به این منظور استفاده می کنید، شکل محلول در چایی بهترین عملکرد را خواهد داشت.

درمان درد  خود را در آویشن بیابید

آویشن نیز چاشنی خانگی دیگری است که به عنوان یک داروی خانگی هم کاربرد دارد. برگ های کوچک این گیاه خواص ضدالتهابی دارد و همچنین، ماهیچه ها را آرام و شل و از این طریق، از سرفه جلوگیری می نماید. برگ های له شده ی آویشن را برای دم کردن یک چای آرام بخش استفاده کنید.

درمان دارویی

چنانچه حساسیت و آلرژی فصلی دلیل سرفه های شماست، پزشک یا داروساز احتمالا برایتان آنتی هیستامین تجویز خواهد کرد تا واکنش بدن نسبت به ماده ی آلرژیک و حساسیت زا را کاهش دهد. آنتی هیستامین به نوبه ی خود، شما را از سرفه کردن راحت می کند. اما ممکن است بدن ایمنی خود را در برابر داروهای اینچنینی افزایش دهد. بنابراین، این داروها باید برای کوتاه مدت مصرف شوند.

انواع مختلفی از داروها و شربت های ضد سرفه وجود دارد که بعضی ازآنها به عنوان سرکوبگر عمل می کنند و بعضی دیگر خلط آورند. داروساز و پزشک، دارویی مناسب با حال و شرایط شما تجویز خواهند کرد.

پیشگیری از سرفه های آلرژیک

پوشش داخلی بینی، گلو، حنجره یا ریه ها در معرض مواد آلرژیک تحریک می شوند و همین باعث التهاب و ورم در این نواحی می شود. اگر به سرفه های آلرژیک دچارید، برای جلوگیری از آن:

  • فقط غذاهای خانگی بخورید.
  • آب بنوشید.
  • از خوردن مواد غذایی ترش مانند میوه ها پرهیز نمایید.
  • خانه و محل کار خود را تمیز و دستگاه های تهویه ی هوا را بطور مرتب سرویس کنید.
  • از مواد آرایشی معطر، خوش بو کننده های هوا و غیره استفاده نکنید.
  • در محیط های آلوده به مدت طولانی نمانید و اگر مجبور به این کار شدید، از ماسک جراحی که در تمامی داروخانه ها موجود است، استفاده کنید.
  • پرده های نازک را جایگزین پرده های ضخیم کنید، زیرا پرده های ضخیم گرد و غبار را به خود جذب می کنند.
  • تشک و بالش خود را از جنس ضد حساسیت انتخاب کنید که امروزه به وفور پیدا می شود.

رعایت موارد بالا به افرادی که از سرفه ی آلرژیک رنج می برند کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشند.

  • ۹۷/۰۷/۰۷
  • بهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی