heero

کلمات کلیدی

راهنمای ثبت نام کنکور 98 در سایت سنجش

زمان ورود به سامانه سجا 98 چگونه باید مدرسه انتخاب کنیم؟

سجا

شرایط ثبت نام مدارس شاهد تهران 98-99

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

راهنمای مشاهده نتایج مدارس شاهد 98-99

سایت ثبت نام مدارس شاهد تهران

سامانه سجا

سایت سجا

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 98

مشاهده نتایج دانشگاه آزاد بدون کنکور

مشاوره تحصیلی

زمان ثبت نام کنکور ۹۸

شرط معدل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 97-98

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کرج

سایت سجا 98

ثبت نام مدارس شاهد در سایت سجا

مدارس شاهد سجا

مدارس شاهد

سجا شاهد

شرایط پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99

پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98-99 به چه معناست ؟

راهنمای جامع ثبت نام مدارس شاهد 98-99

زمان ثبت نام مدارس شاهد 98 تمامی مقاطع مشخص شد

ثبت نام حضوری دانشگاه آزاد بدون کنکور

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره نحوه ثبت نام کنکور سراسری 98 درخت دانش

رشته های بدون کنکور آزاد تهران شمال

راهنمای تصویری مشاهده اعلام نتایج مدارس شاهد اول ابتدایی 98-99

  • ۰
  • ۰

مطمئنا اصطلاح اینترنت اشیاء را تا به حال شنیده اید و شاید سوال هایی درباره ی آن برایتان پیش آمده. قصد داریم در این پست پاسخ سوالات ذهن شما را بدهیم.

در سال ۱۹۹۱، کوین اشتون(Kevin Ashton) برای اولین بار اصطلاح اینترنت اشیاء را به کار برد که به سرعت مورد استقبال سایرین قرار گرفت. اگرچه سال های سال است که تحقیقات و آزمایشات زیادی در این باره صورت می گیرد، اما اینترنت اشیاء همواره تکنولوژی آینده محسوب می شده و می شود.

کلمه ی “اشیاء” در این اصطلاح اشاره به هر وسیله ای دارد که به اینترنت متصل می شود و با دیگر وسایل تبادل اطلاعات می کند. در واقع اینترنت اشیاء، اکوسیستمی از اشیاء فیزیکی متصل به اینترنت است که از طریق اینترنت در دسترس هستند.

اینترنت اشیاء چیست؟

اینترنت اشیاء (Internet of Things) در معنای کلی، به اتصال وسایل (به جز وسایلی مثل کامپیوتر و گوشی هوشمند) به اینترنت گفته می شود. اتومبیل، وسایل آشپزخانه و حتی نمایشگر ضربان قلب هم می توانند به اینترنت اشیاء متصل شوند. هر چه دامنه ی اینترنت اشیاء در چند سال آینده گسترده تر شود، وسایل و اشیاء بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد.

اما اگر بخواهیم بهتر بگوییم، اینترنت اشیاء برای تعریف وسایلی که “باهم حرف می زنند” استفاده می شود. یعنی اینترنت اشیاء از وسایلی تشکیل شده است که باهم در ارتباط اند. از یک سنسور ساده تا گوشی هوشمند می توانند به یکدیگر متصل و مرتبط باشند.

وسایل متصل به اینترنت اشیاء یک آدرس IP (پروتکل اینترنتی) مشخص دارند و می توانند بدون دخالت انسان، اطلاعات محیط را در یک شبکه جمع آوری و منتقل کنند.

بنابراین، اینترنت اشیاء شامل شبکه، وسایل و داده ها می شود و به اینترنت بسته و انحصاری اجازه می دهد تا با دیگران ارتباط داشته باشد. به عبارت دیگر، اینترنت اشیاء، شبکه ها را گرد هم می آورد و فرصتی برای وسایل فراهم می کند تا نه تنها خوشان به اینترنت متصل شوند، بلکه در طول انواع شبکه های مختلف با وسایل دیگر ارتباط برقرار کنند.

اینترنت اشیاء

کدام صنایع از اینترنت اشیاء تاثیر گرفته اند؟

می توان گفت در دنیای امروزی، اینترنت اشیاء همه ی صنعت ها را به نحوی تحت تاثیر قرار داده است، شامل:

  • کارخانه ها
  • حمل و نقل
  • پدافند ها
  • کشاورزی
  • زیرساخت ها
  • شهر و ساختمان های هوشمند
  • خرده فروشی ها
  • بانک ها
  • نفت، گاز و معدن
  • بیمه
  • صنایع غذایی
  • بیمارستان ها و مراکز درمانی

در این میان، خانه و ساختمان های هوشمند استفاده ی چشمگیری از این تکنولوژی می کنند. به گونه ای که وقتی حرف از خانه ی هوشمند یا اینترنت اشیاء به میان می آید، دیگری در ذهن مخاطب تداعی می شود.

اینترنت اشیا و خانه ی هوشمند

در سال ۱۹۲۳، یک معمار سوئیسی-فرانسوی به نام لو کوربوزیه((Le Corbusier (1887-1965) خانه را به عنوان “ماشینی برای زندگی” تعریف کرد. در قرن بیستم، این تشبیه کم کم به واقعیت تبدیل شد: اول از همه برق بسیاری از زحمت های اضافی در خانه مثل شستن لباس ها، ظرف ها و جارو کردن به صورت دستی را از بین برد و راحتی را جایگزین آنها کرد.

سپس در اواسط قرن بیستم، وسایل خانه به وسیله ی سنسورهای به کار رفته در داخل آنها به میزان بسیار محدودی خودکار شدند. و حالا در قرن ۲۱، وسایل خانه کاملا خودکار شده و لقب خانه ی هوشمند را به خود گرفته است. امروز، خانه واقعا ماشینی برای زندگی کردن است.

اینترنت اشیاء

خانه ی هوشمند جایی است که می توان به لطف اینترنت، وسایل برقی خانه را به صورت مجازی برنامه ریزی و آنها را از هر جای دنیا کنترل کرد. اینترنت اشیاء در این خانه ها باعث ارتباط این وسایل با یکدیگر شده است.

به عنوان مثال، در فصول سرد می توانید با گوشی هوشمند خود به پرده ها برنامه دهید تا در ساعات آفتابی کنار بروند تا خانه گرم تر شود(پرده هوشمند). و ترموستات هوشمند به محض سرد شدن خانه، به صورت خودکار شروع به گرم کردن خانه تا دمای دلخواه شما نماید؛ و زمانی که هوا تاریک شد، پرده ها باز شوند و سیستم روشنایی هوشمند لامپ ها را روشن کند. علاوه بر قابلیت برنامه پذیری خانه ی هوشمند، شما می توانید تمامی این کارها را از راه دور و با کمک گوشی هوشمند خود انجام دهید.

اینترنت اشیاء چگونه باعث محبوبیت خانه ی هوشمند شده است؟

به دلیل ماهیت خودکار و اتوماتیک اینترنت اشیاء، وسایل متصل به آن مزایای زیادی دارند. تصور کنید قهوه ساز خانه ی هوشمند شما بعد از به صدا درآمدن آلارم صبحگاهی شروع به درست کردن قهوه برای شما می کند؛ فرزندتان کلیدش را جا گذاشته و شما می توانید از محل کار خود درب را برایش باز کنید. اینترنت اشیاء می تواند برنامه های شما را تغییر داده و راحتی بیشتری را در سبک زندگی تان وارد کند. و همین علت محبوبیت بالای این تکنولوژی است.

اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء چه کمکی به ما می کند؟

علاوه بر راحتی که در بالا به آن پرداخته شد، اینترنت اشیاء می تواند به روش های دیگری زندگی انسان را زیباتر کند:

  • کاهش هزینه ها
  • افزایش امینت ساختمان ها
  • آسان کردن بسیاری از کارها برای معلولین، افراد ناتوان و سالمندان
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن
  • جلوگیری از اتلاف وقت
  • ایجاد طیف وسیعی از اشتغال و کارآفرینی های بزر
  • ۹۷/۰۷/۰۸
  • بهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی